League of Legends
League of Legends

/geliştir: Şampiyon Güncellemelerinin durumu, Ocak 2017

Sihirdar Vadisi / 12 Mart 2017

Warwick'in yenilenmesini takiben Şampiyon Güncelleme ekibine bir kez daha yakından bakmak için harika bir zaman olduğunu düşündük. Son blog yazımı okumayanlar için, burada yakın geçmişteki projelerimizin üzerinden geçerek nerelerde başarılı veya başarısız olduğumuzu düşündüğümüzden ve gelecekteki proje hedeflerimizden bahsedeceğiz. Şampiyon Güncellemesi üzerinde çalışan dört ekibimiz var, bunlar: İki Görsel ve Oynanış ekibi, bir Sınıf Güncelleme ekibi ve bir Şampiyon Açılış Görseli Güncelleme ekibi. Haydi, başlayalım!

Karikatür - Dream Vessel (http://www.dream-vessel.com/post/155862176323/lolwarwick-rework)

 

Liste Ekibi - Sınıf Güncelleme Ekibi

Son Proje: Suikastçı Sınıfı Güncellemesi

 

Genel Düşünceler

Suikastçılar, bugüne kadar yaptığımız en tartışmalı sınıf güncellemelerinden biri oldu. Suikastçı Güncellemesi ile asıl amaçladığımız hedeflerden bir tanesi, bu sınıfı oyun için daha sağlıklı bir hâle getirmekti. Bir anda verdikleri hasarı saniyelere yaymayı hedefledik. Bu sayede onlara karşı oynamak genel olarak daha adil bir hâle gelirken, bizim de suikastçıların başarılı oldukları anları daha güçlü yapmamız mümkün oldu. Ayrıca Suikastçıların yüksek beceri gerektiren bir sınıf olarak görüldüğünü düşündük ve bu yüzden de yaptığımız bütün büyük güncellemelerde (aşağıda daha detaylı göreceğiniz Rengar hariç) başlangıç seviyesi zorluğunu arttırdık. Bununla birlikte birçok noktada ulaşılabilecek potansiyel gücü de yükselttik. Sınıf Güncellemelerinden hiçbiri tamamen dengeli bir şekilde çıkmadığı için (Bronz'dan profesyonel oyunculara çok geniş bir hedef kitle bulunuyor) sınıfları bir bütün olarak dengelemenin çok daha kolay olacağını düşündük.

Son yazımda birçok oyuncunun, Büyücü Sınıfı Güncellemesi ile ilgili her büyücüyü ele alacak detaylı bilgiler istediğine dair geribildirimlerle karşılaştım. Bu yüzden bu sefer her bir suikastçı üstünde detaylı bir şekilde duracağım.

 

Talon

Talon için hedeflerimiz verdiği hasarı biraz yavaşlatmak ve ona avının üzerine atlamak ve kaçmak için daha fazla esneklik sağlamaktı. Bir başka hedefimiz de Talon'u diğer koridorlara baskın yapan bir suikastçı olarak güncellemekti. Aslına bakarsanız bu konuda ne kadar ileri gidebileceğimizi de görmek istedik. Son olarak, ona diğer suikastçılara kıyasla daha özel bir kimlik kazandırmayı amaçladık. Neyse ki şansımıza Talon, üzerinde çalışabileceğimiz oldukça güçlü bir görsel temaya sahipti. Talon'un hikâyesi ve görsellerine bakarken, şampiyonumuzun Noxus sokakları boyunca avını kovalayan ve onu yakalamak için duvarlardan atlayan, şahin gibi bir suikastçı olduğunu fark ettik. Bu da bizi parkur fikrine götürdü; Noxus sokakları gibi sıkışık bir yerde olduğu sürece Talon'un sınırsız hareketliliğe sahip olmasını istiyorduk. Oyun testlerindeki insanlar (sadece Şampiyon Güncelleme ekibi değil) bize e-postalar atıp Talon oynamanın ne kadar eğlenceli olduğunu söylediğindeyse doğru yolda olduğumuzu anlamıştık.

 

Peki, Talon'un yeni yetenek seti hakkında şu anda nasıl hissediyoruz?

Talon'un yetenek setinin iyi bir noktada olduğunu düşünüyoruz; fakat bize göre ilk çıktığında biraz zayıftı. Bu yüzden Talon'a bazı ufak güçlendirmeler getirdik; ancak Talon'un mutlaka alması gereken eşyaların biraz zayıf olmalarının da şu anki güç seviyesini etkilediğini düşünüyoruz. Talon'a yardımcı olacağını düşündüğümüz bazı temel eşyaları güçlendirmeye çalışacağız ve ardından onu yakından izlemeye devam edeceğiz. Sonuç olarak, Talon'un çok daha kendine özgü bir şampiyon olduğunu düşünüyoruz ve bizce güçlü ve zayıf yönleri eskiye göre daha belirgin. Ayrıca, parkur!

 

Rengar

 

Gelin, herkesin favori kediciğinden bahsedelim. Rengar, güncelleme gelmeden önce de çalı mekanikleri, uzun süreli görünmezliği ve vahşet göstergesiyle özel bir şampiyondu. Bu yüzden ona yeni bir yetenek vermemiz gerektiğini düşünmedik.

Amaçlarımızdan biri, Rengar oyuncularının savaşa nasıl girmek istedikleri üzerinde daha çok düşünmelerini sağlamaktı. Bir diğeriyse ultisini daha sağlıklı bir hâle getirerek, avını başlattığında rakiplerine hazırlanmaları ve karşılık verebilmeleri için daha çok zaman tanımaktı. Ayrıca ultisini daha tematik bir hâle getirmek istedik. Böylece avını takip ederken bir yandan da saldırmak için doğru anı bekliyormuş gibi hissettirecekti. Son olarak, başlangıç seviyesindeki zorluğunu aşağı çekerek öğrenilmesini ve oynanmasını kolaylaştırmak istedik; fakat bunun yanında güçlendirilmiş yetenekleri arasında yaptığı seçimleri daha anlamlı bir hâle getirerek potansiyelini de arttırmaya çalıştık.

Eğer ustalığa uzanan yol açıksa, bir şampiyonun başlangıç seviyesinde ne kadar zor olduğuna genelde pek takılmayız. Mesela Yasuo başlangıç seviyesi için epey zor bir şampiyon; ancak bir oyundan sonra bile Yasuo ile nasıl daha iyi olunacağı (her ne kadar çok iyi olmak için bir sürü oyun oynamak gerekse de) anlaşılıyor. Güncelleme öncesi Rengar’da ustalaşmanın yolu, oyuncuların ilk birkaç oyunda kendi başlarına çözmelerinin gerçekten çok zor olduğu bazı mekaniklerden geçiyordu (doğru şekilde animasyon iptali yaparak en kısa zamanda en fazla hasarı vermek veya savaşlardan önce vahşet saklamak gibi).

Mekanik beceri tabanlı oynanışını, daha çok karar vermeye dayalı bir hâle getirmek istedik.

 

Peki, bu anlamda hedeflerimize ulaştığımızı düşünüyor muyuz?

Rengar, güncellemeden biraz güçlü çıkmış olsa da bizce daha dengeli bir hâle getirildiğinde hangi yeteneğini güçlendirmesi gerektiği daha açık olacaktır. Bu hedefi iyi tutturduğumuzu düşünüyoruz. Fakat yeni ultisinin nasıl olduğu konusunda farklı düşünceler içerisindeyiz. Bir yandan Rengar'ın birisini avladığını ve hangi yönden geldiğini çok daha açık bir hâle getirdik, ayrıca ultisi takımı için daha kullanışlı oldu. Ancak Rengar, rakibini tek başına yakaladığında hâlâ fazlasıyla can sıkıcı olabiliyor. Bu açıdan ultisinin oynanış sorunlarını çözme konusunda pek de yol alabildiğimizi düşünmüyoruz.

Şu andaki en büyük problemi, kitle kontrolünden kurtulma yeteneğini kullanmak zorunda kalmadan saniyeler içinde tonla hasar verebiliyor olması. Hedefimiz Rengar'ın güçlendirilmiş yetenekleri arasında önemli seçimler yapmasını sağlamaktı. Hangi güçlendirilmiş yeteneği kullanacağının anlamlı bir seçime dönüşmesini istiyoruz (tabii çok fazla beslenmediğini varsayarak). Eğer gerekirse gelecekte, Rengar'ın verdiği kararların daha anlamlı olması için bazı çalışmalar yapabiliriz.

 

Katarina

Katarina'nın zaten özel bir kimliği olduğunu düşünüyorduk; sadece güncellenmesi ve modern tasarım standartlarımıza ulaşması gerekiyordu. Katarina, çıktığı günden beri alan hasarı veren yetenekleri ve aldığı skorlardan sonra sahip olduğu yetenek sıfırlamalarıyla tam bir "takım savaşı" suikastçısıydı. Zayıf yönü, ağır kitle kontrolü altına alındığında diğer şampiyonlara nazaran çok daha zor durumda kalmasıydı. Eski Kata tamamen bu şekilde işliyordu ve iyi bir Katarina oyuncusu olmak için gereken şey ne zaman girip herkesi katledeceğini ya da ne zaman girmeyeceğini bilmekti.

Benlo'nun Katarina hayran çalışması (https://fanart.na.leagueoflegends.com/#/en/codex=572)

Bu kimliğinin kaybolmasını istemedik; ancak Katarina'nın girmek ya da girmemekten daha çok seçeneği olması gerektiğini düşünüyorduk. Hem Katarina'nın gerçek temasına uygun hem de Sinsi Bıçak'ın modern hâliymiş gibi hissettirecek bir şey bulmak konusunda çok zorlandık. Bu kadar zor olmasının bir sebebi de Katarina'nın "Noxus Suikastçısı" ötesinde bir temasının olmamasıydı. Katarina'nın teması "Hilekâr", "Orman Avcısı" ya da "Akrobatik Şehir Suikastçısı" kadar belirgin değildi. Başarısızlıkla sonuçlanan birçok denemenin ve saatler süren tartışmaların ardından, Katarina’nın temasını savaş alanında bir anda belirerek hedeflerini katleden, öfkeli ve çevik bir suikastçı olarak belirledik. Tıpkı film ve animelerde aynı anda birden fazla yerdeymiş gibi görünen ve ardından hedeflerini bir anda yere seren suikastçı klişeleri gibi. Ayrıca bizi bıçak fırlatan ve anında kaybolan çevik Suikastçı fikrine götüren sihirli bıçaklarının da üzerine gitmeyi amaçladık (sadece Katarina'nın geliştirme süreciyle ilgili koca bir blog yazabilirim, hatta belki ilerde yazarım).

 

Peki Katarina hakkında şu anda nasıl düşünüyoruz?

Katarina'nın şampiyonlar arasındaki yeri konusunda şu anda çok daha iyi hissediyoruz ve görünen o ki hem eski hem de yeni Kata oyuncuları tarafından benimsenmiş durumda. Temasının neden olduğu beceri algısını da iyi bir şekilde ortaya çıkardığını düşünüyoruz. Eski Kata'nın korkunç derecede yüksek bir ustalık eğrisi vardı; fakat oyuncular öyle hissetmiyordu ve bu yüzden de oynamasının çok kolay olduğu yönünde, yanlış düşüncülere kapılıyorlardı. Artık hem Kata oyuncusu hem de oyundaki diğer oyuncular için, Kata'nın başarılı olduğu (ya da olamadığı) durumlar daha net. Oyuncular Katarina'nın yetenek seti üzerinde ustalaştıkça, biz de gözümüzü Kata üzerinde tutmaya devam edeceğiz. Kata'nın yüksek bir ustalaşma eğrisine sahip olduğunu biliyorduk; ancak bu eğri Kata güncellendiğinden beri yükselmeyi bırakmadı.

 

LeBlanc

En iyisini en sona sakladım sanırım değil mi?

Suikastçı güncellemeleri arasında en çok tartışılan kesinlikle LeBlanc'ın güncellemesiydi. Hatta birçok oyuncunun neden LeBlanc'ın üzerinde çalıştığımızı sorduğunu gördüm. LeBlanc'ın Suikastçı güncellemesi için doğru seçim olduğu hissine kapılmamızın üç nedeni vardı. İlk sebep, LeBlanc'a bir güncelleme gelmemesi hâlinde diğer bütün Suikastçıları geride bırakacağıydı. LeBlanc genel anlamda o kadar güçlü bir suikastçı olurdu ki (güvenli menzil, hareketlilik, ani hasar ve kitle kontrolü) zayıf ya da oynanamaz olmadığı sürece LeBlanc'ı seçmemek saçma olurdu.

İkincisi, LeBlanc birden ortaya çıkıp bir şampiyondan skor aldıktan sonra göz açıp kapayıncaya kadar kaybolabilen en güçlü şampiyonlardan biriydi. Son olarak da Hilekâr olarak kullanılmayan bir tematik potansiyeli olduğunu hissediyorduk; bu yüzden de hilekâr ve kopya temasını yetenek setinde güçlendirmek istedik.

 

LeBlanc'ı seçmemizin sebepleri bunlardı. Peki, şu anda ne düşünüyoruz?

LeBlanc ilk çıktığında fazlasıyla güçlüydü ve bunu inkar edemeyiz; fakat güç seviyesi doğru noktaya çekildiğinde yetenek setinin çok daha sağlıklı ve özel bir yerde olacağını hissediyoruz. LeBlanc her zaman biraz suikastçı ve büyücü arasında kalmış bir şampiyondu. Gerçi güncellemeden önce suikastçı yanı büyücü yanına göre fazlasıyla ağır basıyordu. Suikastçı ve büyücü karışımını daha ileri götürmek ve daha çok bir hilekâr gibi hissettirmesini istedik.

LeBlanc hâlâ bir suikastçının güçlü ve güçsüz yanlarına (yüksek hareketlilik, ani hasar, hedef seçimi, kötü takım savaşı vb...) sahip; fakat aynı zamanda menzilli normal saldırı ve minyon temizleme gibi büyücü güçlerini de bulunduruyor. LeBlanc'ın yeni pasifi ile birlikte diğer suikastçılara nazaran rakiplerinden skor alması biraz daha uzun sürüyor; ancak bunun karşılığında sahip olduğu büyücü özellikleri bu yanını fazlasıyla telafi ediyor. Suikastçı ve büyücü karışımı hâli ve yeni hilekâr ultisi, LeBlanc'ı eskisine göre çok daha özel bir şampiyon yapmasının yanında genel anlamda elinden her iş gelen bir suikastçı olmasının da önüne geçiyor. Ancak hem suikastçı hem de büyücü olması onu biraz fazla güçlü yapmış olabilir; bu da gelecekte üzerinde durabileceğimiz bir konu.

 

Küçük Güncellemeler

Gelin, biraz da küçük güncellemelerden bahsedelim. Son iki Sınıf Güncellemesi'nde (büyücüler ve suikastçılar), daha küçük sınıf güncellemelerinin kapsamını biraz arttırmaya çalışmıştık. Güncellediğimiz sınıfın bütün oyuncularının, küçük de olsa bir güncelleme ile karşılaşmalarını istiyorduk. Bu, bazı durumlarda işe yaramıştı; ancak nelerin doğru, nelerin yanlış olduğu konusunda %50'lik bir ayrım vardı. İleride belli bir sınıftaki tüm şampiyonları güncellemektense, sadece yararlı olacağına gerçekten inandığımız küçük değişiklikleri yapacağız. Ancak daha büyük sistematik değişikler yapıldığı için şampiyonları da değiştirmemiz gereken zamanlar olacaktır (Twitch'in görünmezlik değişikliği gibi); bu yüzden, böyle değişiklikleri görmeye de hazırlıklı olun.

 

Mevcut Proje: Tank Sınıfı Güncellemesi

Bir sonraki Sınıf Güncellemesi'nin Vadi'nin en sağlam sınıfı için olacağını duyurmaktan mutluluk duyuyorum: Tanklar! Sistematik olarak tank sınıfını bir bütün olarak inceleyeceğiz; ancak ilk olarak öncü adını verdiğimiz, savaş başlatan tankların setleri üzerinde çalışacağız. Tanklara daha fazla yetenek gösterebilme şansı ve benzersiz kimlikler vermeyi istiyoruz. Bu, her tankın yüksek mekanik beceri gerektireceği anlamına gelmiyor; ancak oyuncuların bir şampiyonu oynadıkça o şampiyonda daha iyi bir hâle geldiklerini hissetmelerini amaçlıyoruz. Şu anda oyundaki en düz ustalık eğrileri (bu, temel olarak oyuncuların belli bir noktadan sonra kendilerini çok az geliştirebildikleri anlamına geliyor) tank şampiyonlarımızda bulunuyor.

Oakks'ın Maokai hayran çalışması (https://fanart.na.leagueoflegends.com/#/en/codex=631)

Benzersiz kimliklere gelince, özellikle öncülerimiz birbirlerine çok benziyorlar. Temelde hepsi Amumu'nun farklı bir hâli. Rakip takımın içine giriyorlar, alan hasarı verip kitle kontrol sağlıyorlar, ardından da rakip takıma düşük miktarda hasar vermeye başlıyorlar. Ana hedeflerimizden biri öncüleri güncelleyerek bu kalıpları yeni ve ilginç şekillerde kırmak. Ayrıca savunma eşyalarını ve bütün şampiyonların (hem tanklar hem tank olmayanlar) bu eşyalarla nasıl savaş başlattıklarını uzun ve dikkatli bir şekilde incelemek istiyoruz. Tankların, tank eşyalarından diğer sınıflara göre daha çok yararlanmalarını hedefliyoruz; böylelikle oyundaki en dayanıklı şampiyonlar da olabilecekler. Hâlâ farklı farklı şampiyonlarla denemeler yapıyoruz; fakat hangi şampiyonlara etraflı güncellemeler geleceğine karar verdiğimiz anda sizleri bilgilendireceğiz. Bu yüzden gözlerinizi tasarımla ilgili haberlerden ayırmayın!

 

Açılış Görseli Ekibi

En son Açılış Görseli Ekibi hakkında konuştuğumuzda Sion görsellerini bitirmiş, Fiora ve Twitch'inkilere başlıyorlardı. O günden bu yana Fiora ve Twitch'in görsel güncellemeleri oyundaki yerlerini aldı. Oyuncular bu görsellere fazlasıyla olumlu tepkiler verdiğinden burada söyleyecek fazla bir şeyimiz yok. Ekibimiz, Twitch'in ardından çok fazla kostümü olan Warwick'e odaklandı. Ekibimiz şu anda önümüzdeki Görsel ve Oynanış Yenilemesi için Galio'nun görselleri ve Karma'nın kostüm görseli güncellemesi üzerinde çalışıyor. Bunlar bittikten sonra tank sınıfı güncellemesi için Maokai ve Sejuani'nin eski kostüm görselleri üzerinde çalışmayı planlıyoruz.

 

Alfa Ekibi - Büyük Yenileme Ekibi

Mevcut Proje: Galio

Son blogumda anlattıklarıma ekleyecek bir şey olmadığı için Galio konusunda konuşacak yeni pek bir şey yok. Galio'nun güncellenmesi bütün hızıyla sürüyor ve bugüne kadarki en büyük Görsel ve Oynanış Yenilemelerinden biri olacak. Galio'nun kostümsüz hâline son dokunuşları yaparken, bir yandan da yapılmış en büyük kostüm güncellemesine başlıyoruz: Kapıbekçisi Galio! Büyük şeylere hazır olun.

Sonraki Proje: Evelynn

Alfa Ekibi'nin yeni projesi ise gölgelerin içindeki gizem, Evelynn! Evelynn'in gölge suikastçısı modeli güzel yaşlanmış olsa da, bizce tepeden tırnağa tekrar oluşturularak büyük ölçüde geliştirilebilir. Üzerinde ilk duracağımız şey, Evelynn'in yetenek seti olacak. Evelynn'in yetenek seti için ulaşmak istediğimiz üç tasarım hedefi şunlar: Suikastçı kimliğini güçlendirmek (sonradan oluşan akıncı kimliğini değil), yeteneklerini biraz daha tatmin edici bir hâle getirmek ve Evelynn'in oyun sağlığını arttırmak. Özellikle de erken oyundaki harita baskısını daha az bunaltıcı bir hâle getirmek istiyoruz. Evelynn'in sürekli olarak görünmez olmasının gayet hoş ve özel olduğunu düşünüyoruz. Bu yüzden onu kaldırmak gibi bir planımız yok; fakat bu özelliği değiştirerek sağladığı gücü de yetenek setinin farklı bölümlerine kaydırmanın mümkün olduğu inancındayız.

Ayrıca "Kim bu Evelynn ve nereden geliyor?" sorusuna da cevap vermek istiyoruz. Yorick çıktığında Dünya Oluşturma ekibimiz Evelynn için de küçük bir hikâye hazırlamıştı; fakat gelecekte Evelynn için çok daha derin bir hikâye oluşturmayı planlıyoruz. Son olarak, görselleri üzerinde de büyük değişiklikler yapacağız. Evelynn'in gölgelerin içindeki avcı teması, oyuncular arasında çok tutuldu; ancak bu temanın oyundaki yansıması bizim standartlarımızın çok altında. Gelecekte bir Evelynn Görsel ve Oynanış Yenilenmesi görmeye hazır olun (ya da olmayın)!

 

Bravo Ekibi - Büyük Yenileme Ekibi

En Son Proje: Warwick

Auuuuuuğğğğğ! Warwick'deki amacımız potansiyel gücünü büyük ölçüde arttırırken, bir yandan da deneyimsiz ormancılar için iyi bir ilk seçim olduğundan emin olmaktı. Ayrıca kan kokusu takip eden bir avcı hayalini de gerçeğe dönüştürmek istiyorduk. Warwick oyuncularının, içlerindeki canavarı ortaya çıkararak avlarının peşlerine düşebilmelerini hedefledik. Eğer Warwick oyuncularının kan kokusu peşinde çılgın hareketler yaptığını görmüyorsanız, o zaman Warwick konusunda başarısız olmuşuz demektir. Ayrıca, Warwick'i dünyamız için daha özel bir hâle getirirken klişe bir kurt adam yerine bir Zaun Canavarı gibi hissettirmesini istedik. Siz de oyuna girip Warwick ile birkaç maç oynayın ve amacımıza ulaşıp ulaşamadığımızı (eğer skorları kovalama dürtüsünü bastırabiliyorsanız ulaşamamışızdır) lütfen yorumlarda belirtin.

Mevcut Proje: Urgot

Urgot... Urgot konusunda nereden başlayacağımı bile bilmiyorum. Birçok Riotçu, Urgot'un yetenek setini daha mantıklı bir hâle getirmeye çalışırken ruhlarını kaybetti. Urgot; tematikleri, yetenek setleri, görselleri ve hikâyeleri tamamen kafa karıştırıcı olan şampiyonların başında geliyor. O, elinde bıçağı olan menzilli bir karakter; tank eşyaları da alan bir nişancı ve ayrıca ultisini kullanarak kendini rakip takımım ORTASINA atabiliyor. Noxus'lu; fakat sanki Zaun'dan geliyormuş gibi duruyor. Urgot'u güncellemeyi zor bir hâle getiren çok fazla şey olsa da, nihayet Urgot için harika bir tasarım doğrultusu bulduğumuzu duyurmaktan mutluluk duyuyorum.

Bu doğrultuda ilerlememiz için gerekenler; Urgot'u parçalarına ayırıp işe yaramayan kısımları atarken işe yarayan kısımları tutmak ve ardından daha uygun ve anlaşılabilir bir paket olarak Urgot'u tekrar oluşturmak. Urgot, tasarım ve yetenek seti açısından bugüne kadar yapacağımız en büyük güncelleme olacak. Bir tasarımcı gözüyle bakıldığında, Urgot'un zaten fazlasıyla havalı olduğunu görüyoruz; güç için insanlığından vazgeçmiş, et ve makinenin korkunç birleşimi. Ancak bu tasarımın şu anki uygulanışı güzel olmaktan çok uzak. Bu yüzden de Urgot, yeni yetenek setine yakışan büyük bir görsel yenileme geçirecek. Ayrıca hikâyesini de Dünya Oluşturma ekibimizin son birkaç yıldır kurduğu yeni dünyaya uygun bir hâle getirmek istiyoruz. En azından artık Urgot'un da zamanı geldi. Korkun. Hem de çok korkun.

 

Son Düşünceler

Toparlamak gerekirse, Şampiyon Güncellemesi ekibinin yaptığı çalışmalar ve gelecekteki planları bu doğrultuda diyebiliriz. Geçmişte belirlediğimiz amaçlara ulaşıp ulaşamadığımız ve gelecekteki amaçlarımız konusunda her zaman olduğu gibi sizlerin de düşüncelerinizi duymak için can atıyoruz.

Reav3
Şampiyon Güncellemeleri Baş Yapımcısı

YORUMLAR
;