Yam Yam ! Cho'gath Yenilendi.

League of Legends Çağrı Paçin

Hiç'lik canavarlarının Vadi'de ilk savaşçısı olan Cho'Gath yenilenmeye gidiyor. 

Özet geçecek olursa "Artık ölünce topladığımız yüklerden kaybetmiyoruz ve bununla birlikte Şampiyon ve Destansı canavarlardan sınırsız yük toplayabiliyor."

 R - Ziyafet !

Bir rakibi iştahla yiyerek şampiyonlara 300/475/650 (+%10 ilave can) (+0,5 yetenek gücü) gerçek hasar, minyon ve canavarlara 1000 (+%10 ilave can) (+0,5 yetenek gücü) gerçek hasar verir. Bu yetenek hedefi katlederse Cho’Gath büyüyüp 80/110/140 azami can kazanmasını sağlayan bir Ziyafet yükü elde eder. 

Not : Minyonlar ve destansı olmayan canavarlardan toplamda sadece 5 yük kazanılabilir.

LoL tarihi boyunca katledildiğinde sayısal olarak zayıflayan tek şampiyon Cho’Gath'tı. Ziyafet yüklerini kaybedince bu yüklerin sağladığı ilave can da uçup gidiyordu ve nihayetinde Cho'Gath, çıktığı bir sonraki dövüşte çok daha kolay katledilir hâle geliyordu. Dolayısıyla Hiçlik'in Dehşeti kaçınılmaz bir soruya da sebep oluyordu: "Dayanıklılığını kaybetme ihtimali olan bir tanka hangi gözle bakarsınız?" Bu soruya "En baştan o kadar öne geçmen lazım ki ölmen mümkün olmasın," dışında düzgün bir cevap vermek imkânsızdı. Dolayısıyla "eriyen" kartopu etkisinin gitmesi gerekiyordu.

"Artık Cho'Gath en büyük avları mideye indirmeyi başardığı sürece Ziyafet yükleri sınırsız birikiyor."
Ziyafet yüklerini kalıcı yapmak, en bariz çözüm gibi görünüyordu ama bu da testler sırasında küçük bir sorun dağı ortaya çıkardı. Ziyafet'in istikrarsızlığı, yıllardan beri tasarımının temel taşlarından biriydi; dolayısıyla Cho’Gath'ın yük toplama biçiminden tutun da bu yüklerin işlevlerine kadar her şey, bir tek kötü çatışmanın Hiçlik'in Dehşeti'ne yüzlerce can puanı kaybettirme riskine göre düzenlenmişti. Bu nedenle de başka hiçbir değişiklik yapmadan sadece yükleri kalıcı hâle getirseydik, Cho'Gath çıkar çıkmaz "kırık şampiyon" adıyla anılmaya başlardı. Dolayısıyla Ziyafet'in sayısal değerlerini sulandırıp azaltarak "adil düzeylere" çekmek, buna dengeli demek ve bunun sonucunda Ziyafet'in heyecanını "paşa çayına" çevirmek bize pek doğru gelmedi.

Neyse ki hem adalet hem de heyecan konularını kapsayan bir çözüm bulabildik. Artık yükler kalıcı olduğuna göre, yük biriktirmenin kendisi daha zor olabilirdi. Bunu bekleme süresinde azaltma idaresi yerine bir beceri sınavı hâline getirirsek azami yük sınırını da pekâlâ kaldırabilirdik. Evet, doğru okudunuz; Cho'Gath Vadi'deki en büyük avları mideyi indirmeyi becerirse Ziyafet yükleri sonsuzluğa uzanıyor. Geriye düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmesini garanti altına alabilmek adına Cho'Gath'a birkaç 'emniyet supabı' ekledik (yoksa hiçbir şeyi çözmemiş olurduk) ama Hiçlik Dehşeti'nin 7.4 Yaması öncesinde kazandığı ilaveleri geçmek bir yana, onları yakalamak için bile birkaç "büyük" görevi yalayıp yutması gerekecek.

Önceki Haber

Sezon Ortası Güncellemeleri: Tank Sınıfı

Sonraki Haber

7.23 Yama Notları - Giderilen Hatalar