7.5 Yama Notları - Eşya ve Kabiliyet Değişimleri

League of Legends Sihirdar Vadisi

EŞYALAR
 
 

Mahvolmuş Kralın Kılıcı

Saldırı gücü ve can çalması arttı, saldırı hızı azaldı. Aktifi artık sabit hasar veriyor ve iyileştirmiyor.

Her eşyanın geniş eşya sisteminde önemli bir yere sahip olmasını istiyoruz. Mahvolmuş Kralın Kılıcı zaman içinde birden fazla rol üstlendi: ikili dövüşte ani hasar, tankları zorlama aracı, kaçış sırasında hasar verme yöntemi ve benzeri. Son yıllarda bahsettiğimiz bu değişik rolleri doldurabilecek yeni eşyalar eklediğimizden Kralın Kılıcı'nı kullananların artık daha fazla seçeneği var. Artık bu kılıcın tek başına bu kadar çeşitli ihtiyaca cevap vermesi gerekmiyor; böylece bir amaca odaklanmasını sağlayabiliyoruz.

Şu anda Mahvolmuş Kralın Kılıcı'nın temel amacı normal saldırılara çok başvuran şampiyonlar için değerli bir can çalma seçeneği sunmak. Eşyanın amacı da üzerinde yapılacak değişikliklere kılavuzluk etti. Normal saldırı odaklı şampiyonlar zaten saldırı hızı eşyalarını kapıyor; yani Mahvolmuş Kralın Kılıcı bu görevi tamamen yüklenmek zorunda değil. Bunun yanı sıra kılıcın gücü kısmen aktifine bağlıydı ancak bu eşyanın yeni hedef kitlesi her saldırısında ortaya çıkacak bir güce ihtiyaç duyuyor. Biz de kılıcın bazı alanlardaki güçlerinden aldık ve müdavimleri için en verimli olacak alanlara taşıdık.
BİRLEŞTİRME BEDELİ900 altın (toplam bedel: 3400 altın) 800 altın (toplam bedel: 3300 altın)
 
SALDIRI GÜCÜ : 25 40
 
SALDIRI HIZI : %40 %25
 
CAN ÇALMA : %10 %15
 
AKTİF HASARI : Hedefin azami can değerinin %10 kadarını fiziksel hasar olarak verir 100 büyü hasarı verir
 
(KALDIRILDI) AKTIF İYİLEŞTİRME : Aktifi ile verilen hasar artık iyileştirme etkisine dönüşmüyor
 
GÜÇLENDİRME DÜZELTMESİ : Mahvolmuş Kralın Kılıcı'nın isabet hâlinde pasif hasarı en az 10 15 (Nişancı Yayı'nın isabet halinde verdiği hasara eş)
 
 
 
 

Gecenin Kıyısı

Kalkan süresi azaldı.

Geçen yamada Gecenin Kıyısı'nı zayıflatmak için çalışmalarımız olduğunu söylemiştik. Ertesi gün de bu çalışmaların üçte ikisini uyguladık. Gecenin Kıyısı aşırı güçlüydü ve çoğunuz zayıflatıldığını görünce sevinmiştir ama yine de konuşacaklarımız var. Gecenin Kıyısı'nın baştan beri sıkıntısı neydi?

Başka hiçbir eşyanın odaklanma gerektiren bir kalkanı yok. İlk çıktığında da bu eşyanın öğrenme sürecinin oyuncular için zor olacağını biliyorduk. O dönemde zırh deşme de zayıf bir yerdeydi; Gecenin Kıyısı'nı kullanması beklenen oyuncular da bu eşyayı seçmiyordu ve süreç daha da uzuyordu. 7.2 yamasıyla uğraşırken zırh deşmenin yanı sıra Gecenin Kıyısı'nın güçlendirilmesi gerekir diye düşünüyorduk. Oyuncular tam olarak kullanımında ustalaşmamıştı ama yine de bekleme süresini azalttık (yani elimizde kesin bir veri olmadan hareket ettik).

Şimdiyse durum değişti; zırh deşme artık eşya setlerinde standart oldu ve Gecenin Kıyısı'nı doğru kullanmak düşman göründüğü gibi basmak oldu (zamanlamanın bir anlamı kalmadı). Bu durum bazı sorunları gün yüzüne çıkardı. Öncelikle ürkek kullanıcılar yanlış zamanda kalkana basarsa bunun cezasını çekmeli; bunun için bekleme süresinin yeterince uzun olması gerekiyor. İkinci olarak rakip oyuncular kalkanın bitmesini bekleyip saldırabilmeli. Yani kalkanın süresi tamamen geri çekilmelerini gerektirecek kadar uzun olmamalı. Bu iki soruna da cevap veren değişiklikler yaptık.

Yeni değişiklikler

KALKAN SÜRESİ : 10 saniye 5 saniye

7.4 Yama Ortası güncellemesi

Hatırlatma olsun.
 
SALDIRI GÜCÜ : 60 55
 
AKTİF BEKLEME SÜRESİ : 30 saniye 45 saniye
 
 
 
 
KABİLİYETLER

(YENİ) Kayadoğan Akdi

Kaya Sağlamlığı'nın yerine Kayadoğan Akdi geldi. Bir hareket kısıtlama etkisiyle işaretlediğin rakibe saldıran takım arkadaşların iyileşir.

Kaya Sağlamlığı şu anda çok etkileyici durumda değil. İnanılmaz derecede zayıf sayılmaz ama gücü çok görünür değil. Anahtar Kabiliyetler oyun tarzınıza etki etmeli ve bunu sağlamak için daha net kazanımları ve zaafları olmalı. Yeni gelen Kayadoğan Akdi hem takım arkadaşlarının hayatta kalma ihtimalini arttırıyor hem de oyunculara gerçekten etki edebilecekleri bir altyapı sağlıyor.
 
(YENİ) TAŞTAN DERİ : Azami canı %5 arttırır
 
(YENİ) BİR DİNLE : Kullandığın hareket kısıtlama etkileri rakip şampiyonları bir toprak rünü ile işaretler. Bu işarete sahip rakibe normal saldırı yapan takım arkadaşların 2 saniye içinde 5 (+azami can değerinin %2,5 kadarı) can iyileşir. İşaret 4 saniye sürer.
 
KURALLAR : Bir rakipte birden fazla Kayadoğan Akdi işareti bulunuyorsa takım arkadaşları kendilerine ait olmayan en güçlü işaret ile iyileşir
(Bu bölüm CTRL+F ile arama yapan arkadaşlar için)
 
(KALDIRILDI) FOSİL SAĞLAMLIĞI : Kaya Sağlamlığı kabiliyetlerden kaldırıldı
 
 

Ölümateşi Dokunuşu

İlave saldırı gücü oranı azaldı.

Alt koridorda Ölümateşi Dokunuşu özellikle yeteneklerini kullanarak hasar veren şampiyonlara yarıyor (Jhin, Varus, Miss Fortune). Yine de bu şampiyonlar nişancılar. Normal saldırılar onlar için o kadar önemli değil ama yetenekler arasında bile normal saldırılara ihtiyaç duyulmuyorsa, Ölümateşi Dokunuşu fazla işe yarıyor demek. (Aslına bakarsanız geçen yamada kabiliyet hasarlarının üzerinden geçerken buna eğilmeliydik.) Dürtme araçlarına sahip olmayan nişancılar yığınla hasar almadan minyonlara yaklaşamıyor. Böyle durumlarda hasar da veremeyen birçok şampiyon alt koridorda seçilemez oluyor.

Uzun lafın kısası; bu durum Ölümateşi Dokunuşu'nu kullanan nişancıları biraz yakacak. Normal saldırı menzillerine tekrar alışana kadar biraz sıkıntı çekebilirler. Unutmayalım ki Ölümateşi Dokunuşu tekrar tekrar tetikleyebilen şampiyonlar için hâlâ çok faydalı ancak bu fayda büyücülerin sağladığına daha yakın.
 
İLAVE SALDIRI GÜCÜ ORANI : %60 %45
 
 
 

Kumandanın Kan Hırsı

Artık enerji doldurarak çalışıyor. Enerji Dolu hâle gelen saldırılar can çalma etkisi kazanıyor ve hareket hızı sağlıyor.

Riske girmeden edinilen iyileştirme etkileri oyunun başında oldukça sıkıntılı. Rakip hemen kendisini iyileştirebiliyorsa takasa girip başarılı olmanın anlamı da azalıyor. Son yamada buna ilk yardım niteliğinde bir çözüm getirdik ve Kumandanın Kan Hırsı'nın sayısal değerlerini düşürdük.

Bu yamada yönümüzü değiştiriyoruz ve nişancıların oyun tarzına uygun şekilde can çalma niteliğini güçlendiriyoruz. Yavaş ve istikrarlı bir akış yerine daha etkili can çalma senaryoları ortaya çıkarmayı umuyoruz. Sabit can çalma değerini azalttığımız için nişancıların koridorda minyonları can deposu gibi kullanması o kadar kolay olmayacak. Riske girmeden edinilen iyileştirme etkileri oyunun başında oldukça sıkıntılı. Rakip hemen kendisini iyileştirebiliyorsa takasa girip başarılı olmanın anlamı da azalıyor. Son yamada buna ilk yardım niteliğinde bir çözüm getirdik ve Kumandanın Kan Hırsı'nın sayısal değerlerini düşürdük.

Bu yamada yönümüzü değiştiriyoruz ve nişancıların oyun tarzına uygun şekilde can çalma niteliğini güçlendiriyoruz. Yavaş ve istikrarlı bir akış yerine daha etkili can çalma senaryoları ortaya çıkarmayı umuyoruz. Sabit can çalma değerini azalttığımız için nişancıların koridorda minyonları can deposu gibi kullanması o kadar kolay olmayacak.
 
(KALDIRILDI) CAN DEPOSU : Artık normal saldırılar eksik can miktarına bağlı olarak %15 can çalma kazanmıyor. Minyonlara karşı yakın dövüşçüler için %50 etkiliydi (Menzilli şampiyonlar için %25)
 
(YENİ) ENERJİ DOLDUM : Hareket etmek veya saldırmak bir saldırıyı Enerji Dolu hâle getirir. Enerji Dolu saldırılar can çalma etkisine sahiptir ve 0,75 saniyeliğine %30 hareket hızı verir.
 
1. SEVİYEDE CAN ÇALMA : %1
 
18. SEVİYEDE CAN ÇALMA : %50
Önceki Haber

Ve Galio Yenilendi!

Sonraki Haber

21 - 24 Kasım Şampiyon ve Kostüm İndirimi